Shoppa min stil

no products

Dålig service på Harmoni Barn i Malmö

Vanligtvis lägger jag någon energi på att skriva ett inlägg om någon butik jag upplever dålig service på. Men just när det kommer till butiken Harmini Barn på Hansa i Malmö så har jag faktiskt fått nog. Det är inte första gången jag upplever dålig service där och vanligtvis handlar jag alla lillkillens kläder på nätet men just denna gången köpte vi mössan hos dom. Vilket jag idag ångrar.

Vid ett flertal tillfällen har jag fått sjukt dålig service och jag känner fler som har sagt precis samma sak. För en tid sen så hade jag sett två bodys från Ralph Lauren som såldes överallt i två pack för 599:- förutom då Harmini barn som sålde dessa separat för 399:- /st. Jag valde då att beställa från nätet och frågade om dessa Ralph Lauren bodys såldes styckevis och enligt onlinebutiken så gjorde dom inte det utan de kom från Ralph Lauren i tvåpack. Jag frågade på Harmini Barn hur det kommer sig att alla säljer dessa i två pack förutom dom och då snäste hon åt mig lite otrevlig, vi är en privat butik och måste tjäna pengar. Jo men det vill alla butiker göra och inte så konstigt att man väljer att handla på nätet när det är på detta vis.

För att komma till den riktiga händelsen. För 2 månader sen köpte vi Gant mössa till lillen på Harmoni Barn. Efter att jag tvättat den förhand (enligt instruktionerna) så blev mössan jätte ful och började noppa. Jag gick tillbaka till butiken och visade dom hur den såg ut och killen i kassan tog den och skulle återkomma. Vi har exakt samma mössa i vit och den hade jag också tvättat förhand och det blev inget konstigt med den. Hur som helst så pratade jag med ägaren igår som inte tyckte att detta är en reklamation. Hon menar på att mössan ska se ut så och att det är fleece så den blir så i tyget. Jag frågade henne om hon hade tittat på mössan för den hade blivit väldigt ful och noppig. Vi ett flertal tillfällen skrattade hon i luren när jag pratade med henne och då frågade jag om jag kunde prata med ägaren och det var tydligen hon. Hur oproffsigt kan man vara! Som ägare skratta och vara så nonchalant.

Idag var jag i butiken och hämtade mössan och berättade att jag kommer att blogga om upplevelsen och jag kommer aldrig handla i deras butik. Killen skrattade och sa vi är den enda butiken i Malmö som säljer märkeskläder för barn. Ja, visst är ni det men glöm inte att det finns e handel. Är man otrevlig mot sina kunder så tyvärr kommer det inte hålla i längden även om ni är den enda butiken i Malmö.

Såhär ser mössan ut när vi köpte den för 2 månader sen.img_7594

Såhär ser den ut efter att jag tvättat den enligt anvisning.  

   

Följ:

8 Kommentarer

  1. 8 april, 2016 / 11:50 e m

    Håller med dig helt och hållet, finnas ingen service i den butiken. Handlar aldrig där.

    • Anna
      Författare
      9 april, 2016 / 11:06 e m

      Tyvärr så är det deras förlust.

    • Ewa Johnsson
      31 oktober, 2019 / 1:33 e m

      Det finns fler butiker i Malmö som säljer märkeskläder för barn. Det beror sig ju på vilka märke man är ute efter. Krickelick på Limhamn har fantastiska barnkläder och supertrevlig personal. Jag har också dålig erfarenhet av Harmoni barn. Dem tittat på en som om man inte hade råd att handla hos dem. Men vad vet dem? Ingenting.

      • Anna
        Författare
        31 oktober, 2019 / 2:12 e m

        Hej Ewa.

        Ja det stämmer, tror inte butiken på Limhamn fanns när jag skrev inlägget då det var ett tag sen. Men har hört bra om butiken på Limhamn, får ta och besöka den.

        Ha en fin dag.

  2. 9 april, 2016 / 7:54 f m

    Känner detsamma. Inte ens ett hej får man.

    • Anna
      Författare
      9 april, 2016 / 11:05 e m

      Men visst är det sjukt tråkigt, där är fler som reagerat på samma sak.

  3. Stephie
    15 januari, 2017 / 8:29 f m

    Haha, vad spännande att läsa. De känns faktiskt väldigt nonchalanta. Jag upplevde dock inte dålig service den enda gången jag handlade där häromveckan…
    Däremot kom jag dit iklädd hela vintermunderingen och såg inte särskilt presentabel ut, fick självklart inget “hej”, däremot fick en annan kund det.

    När jag dock visade intresse för några produkter och gick därifrån med en kasse värd några 1000-lappar var mannen i kassan däremot hur trevlig som helst… Så jäkla genomskinligt…

    • Anna
      Författare
      17 januari, 2017 / 7:46 e m

      Men det är verkligen tråkigt när det blir så 🙂

Lämna gärna en kommentar

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.


Looking for Something?